Ruim één week in Bangkok CITY! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marlieke - WaarBenJij.nu Ruim één week in Bangkok CITY! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marlieke - WaarBenJij.nu

Ruim één week in Bangkok CITY!

Door: Marlieke

Blijf op de hoogte en volg Marlieke

20 Augustus 2014 | Thailand, Bangkok

ZO! Alweer anderhalve week in Bangkok. Nouja, alweer is eigenlijk 'pas', want het voelt alsof we hier al weken zijn.

Mijn reis is heel goed verlopen, op een uur of twee drie vertraging na. Tijdens de vlucht werd ik overspoeld met extra broodjes, drankjes, etc. Lang leve de Egyptische vliegmaatschappijen, waar mannelijke stewards erg van Hollandse houden.

In het vliegtuig twee gezellige gasten uit Zeeland leren kennen. Met hun de Airtrain gepakt naar een station in de buurt van m'n verblijf. Daar ben ik overgestapt op een taxi. Gelijk al hele mooie dingen gezien buiten en twee dingen vielen me op:
1. inderdaad, wat iedereen zegt is waar: Thaien spreken GEEN engels
2. Thaien zijn zo super, super vriendelijk. Ook al verstaan ze geen bal van wat je zegt, ze doen zo hun best!
Lang rondgereden omdat de taxichauffeur niet wist waar @home residence zat. Maar hij vroeg het aan iedereen en iedereen schoot hem te hulp alsof hij een oude bekende was. Steeds probeerde hij me met handen en voeten vanalles duidelijk te maken.

Eenmaal hier aangekomen stonden Iris en Tom (2 andere studenten van Hogeschool Utrecht die ik nog niet kende) aan mijn deur. Gelijk afgesproken om samen wat te gaan eten op Ko Saeng Road en daar te meeten met de twee jongens die ik had ontmoet in het vliegtuig. Dat hebben we gedaan en het was erg gezellig, want we waren de volgende dag om half 8 's ochtends thuis haha. Ko Saeng Road is een grote chaos. Met zowel restaurants, bars met live muziek, clubs als marktkraampjes. Onwijs leuk!

De volgende dag kwamen Tiffany en Inge aan. Ook twee studenten uit Utrecht. Helaas was hun bagage niet aangekomen... We hebben het dus maar niet te gek gemaakt die avond. Zodat we de volgende dag ook naar International Office konden om onze vakken te regelen.

Dit avontuur kan ik nooit navertellen, maar ik ga het toch proberen. Wij kwamen daar aan, het hele international Office zat vol met internatioinale studenten. In het I.O. werkt één klein, schattig vrouwtje uit Myanmar. Mrs Annie, 'de moeder' van alle Exchange students (zoals zij zichzelf noemt).
Vervolgens kreeg je een dik boek, waar alle cursussen in staan die worden aangeboden op de universiteit. Hieruit koos je vakken die je leuk leken. Vervolgens moest je in uitgeprinte stapel papieren van 296 bladzijdes (!) de cursuscode opzoeken (bijv: GE 4233) en dan kon je zien op welke tijden en op welke dagen de lessen vielen. Sommige vakken hadden wel 20 opties, andere slechts twee. Je moest dan dus je rooster in de gaten houden en alle vakken combineren tot een rooster, MAAR je moest er ook voor zorgen dat je niet meerdere midterm tentamens of eindtentamens had op hetzelfde moment.... Nou geloof me, dit is niet makkelijk.
Vervolgens als je helemaal klaar was, ging het international office checken of je geen overlap had, of dat de vakken inderdaad nog aangeboden werken, óf dat de vakken misschien al vol zaten. Indien dit het geval was ging Mrs Annie voor je zitten en riep zei "YOU........ "VE GOT A PROBLEM!" Alsof het einde van de wereld nabij was haha. Het was echt hilarisch, ook al duurde het uren. Welcome to Thailand!

Uiteindelijk hebben Iris en ik gekozen:
Thai language and communication skills
Introduction to Hospitality Management
Leadership
Public Relations
Consumer Behavior in Hospitality and Tourism
Managerial Psychology

Na dit avntuur, waarbij we ook andere studenten leerden kennen, besloten we met z'n allen naar een Mall te gaan om een Thaise PREPAID simkaart te halen. We wilden er vijf, we zijn ruim twee uur bezig geweest.

In de dagen erna zijn we heel wat afgereisd. We zijn naar allerlei verschillende Malls gegaan. Wat erg leuk was, maar nu kan ik geen Mall meer zien... Onze studio's waren heel erg kaal, dus we moesten alles kopen. Handdoeken, glazen, bestek, een ventilator en ga zo maar door.
Ook moesten we op zoek naar schooluniformen voor onze colleges, wat nog niet gemakkelijk bleek... Afdingen ging voor geen meter met die dingen (waarschijnlijk omdat ze weten dat je het toch wel nodig hebt), dus we hebben absoluut het dubbele betaald van de eigenlijke prijs.

Na al deze dagen had niemand van ons nog een echte cultuurshock gehad of iets. We hebben superveel gelachen, ontzettend veel malls gezien, dingen geregeld die we moesten regelen, heerlijk gegeten, bier gedronken, gestapt etc.

TOT ONZE EERSTE DAG SCHOOL GISTEREN....
Hallo cultuurshock. In elk geval Iris en ik hebben deze gehad. Wat een craziness. De gebouwen zijn enorm en supermooi. Het is net alsof je op Zweinstein (Harry Potter) terecht komt.. Fonteinen, een soort hal met allerlei café's om te lunchen, winkeltjes, een postkantoor. Iedereen in uniform, een eigen 'Shooting club', etc.
Maar echt waar... De leraren zijn echt helemaal leip.Je kúnt het gewoon niet navertellen.
Twee voorbeelden:
- lerares die het doodgewoon vindt om op een vraag te antwoorden: 'don't ask me difficult questions please, because then i don't know the answere!' :)
- lerares die vraagt (alsof het het allerleukste is wat ze in haar leven heeft gehoord) 'weten jullie eigenlijk wel wat er op 9/11 is gebeurd? neee dat weten jullie niet he? En wie was de leider? Ja dat klopt ja, and who was the leader of that terroristic organisation? HIHIHIH Binladen? I DON'T KNOW IF IT WAS BINLADEN!

De Thaise studenten zijn verder wel erg aardig, ze zijn wel erg verlegen en sommigen durven amper te praten op school. We worden wel veel aangekeken.. Met name tom die erg lang is, is een soort bezienswaardigheid geloof ik.

Nouja, in elk geval ik kan het dus niet navertellen, maar echt waar. Bij 9/11 had je ook gewoon het idee dat 80% niet wist wat dat was.. Het is een compleet andere wereld.

Resultaat; Iris en ik moeten op zoek naar twee nieuwe vakken. Dus we zijn net gezellig bij Mrs Annie geweest en zij en een professor deden onwijs hun best weer om ons te helpen. We gaan dus hard aan de slag met kiezen!

Morgen laatste dagje school.. We zijn in principe op ma en vrij vrij van school! Aankomend weekend gaan we naar de Chaktuchakmarket en een fietstocht door Bangkok maken!
Nou dat is een samenvatting van mijn eerste anderhalve week hier.
Ik hoop dat alles bij jullie in NL oké is!

Veel liefs,

Marliek 

  • 20 Augustus 2014 - 16:06

    Hans Bloemen:

    Mooi, herkenbaar, verhaal Marlieke, wat je ook nog meerdere keren meegaat maken is dat ze ja antwoorden op een vraag en wait a moment. Je ziet ze daarna niet meer terug. Zo nu en dan knikken ze nog eens vriendelijk naar je, maar dat is het. Ze hebben dan niet je vraag niet begrepen. Uit beleefdheid zeggen ze ja. Verder lijkt het me wel vol te houden.

    Groetjes Hans

  • 21 Augustus 2014 - 00:21

    Rene Leermakers:

    Ik ben nu al dol op die Annie! Ik probeerde daarom een early 80's hit voor je te kopieren van youtube, maar krijg dat op ipad niet voor elkaar. Zoek deze #DJFabulousTip daarom zelf maar even op op YT: Kid Creole & the Coconuts - Annie, I am not your Daddy!
    Gaat vast een prachtig avontuur worden daar! Dat wens ik je heel grag toe. Te beginnen met fietsen door Bangkok!
    Lfs DAD x

  • 22 Augustus 2014 - 21:50

    Helma:

    Wat spannend allemaal. Leuk om te lezen. Daar leg ik toch ieder boek voor opzij. Ik heb het voor Werner allemaal vertaald. We zijn benieuwd naar het vervolg.


    We wensen je veel succes en een leuke tijd daar,


    Veel liefs

    Werner en Helma


  • 23 Augustus 2014 - 14:45

    Yo Brothahhhh:

    Hey zus klinkt super goed! ik zie je vrijdag ochtend!! whoop whoop nog maar 6 daagjes en dan liggen we lang en breed op het strand met ons witte gat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlieke

Vier maanden studie in Bangkok, 6 weken reizen door ZO Azië

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 781

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 29 Januari 2015

Thailand

Landen bezocht: